Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/u192686/domains/kamiltimoszuk.pl/public_html/wp-includes/post-template.php on line 284
CrossFitFoto & VideoO wszystkim

CrossFit Atleta Team w akcji

dodany przezKamil Timoszuk 21 lipca 2013 0 Komentarzy

W ostatnim czasie znowu uaktywniliście się w formie pisania do mnie maili. I tak się jakoś dziwnie skalda, że wiele z tych maili zawiera bardzo podobne pytania, a przede wszystkim prośby. Prośby, których już teraz napiszę, że nie mogę spełnić ale zaraz wyjaśnię dlaczego.

Zanim jednak o tym to zdecydowanie muszę podziękować za wszystkie fajne słowa z waszej strony do mnie. To naprawdę motywujące usłyszeć od kompletnie obcej osoby, że robi się coś fajnego co jej się podoba. Nawet jeśli to wszystko robi się tylko i wyłącznie dla siebie i swojej satysfakcji, to jeśli można też tym komuś pomóc lub zmotywować kogoś do czegoś, to jestem jak najbardziej za. Dobra, a teraz pora na trochę konkretów w ten niedzielny wieczór.

W paru, jeśli nawet nie kilkunastu mailach w sumie otrzymanych w ostatnim czasie przewijał się głównie jeden temat. Tym tematem był CrossFit, a dokładniej jak zacząć, jak ćwiczyć i gdzie szukać informacji. Pojawiło się też kilka zapytań czy też próśb o rozpisanie przeze mnie dla was jakichś początkowych programów treningowych aby zacząć się wdrażać w ten temat. I od tego zacznę bo wydaje mi się, że to podstawowa sprawa. Mianowicie tak jak odpisałem dla każdego z was ja nie układam i nie rozsyłam planów treningowych. Dlaczego? Ponieważ moja wiedza i doświadczenie w tym temacie jest zdecydowanie zbyt małe aby móc to robić z pełną świadomością i odpowiedzialnością. Ja sam w tym momencie uczę się każdego dnia jak mogą wyglądać treningi, jak skalować poszczególne obciążenia czy całe ćwiczenia pod dane możliwości ćwiczącego. Na szczęście mam w tym temacie znacznie mądrzejsze osoby od siebie i to od nich czerpie tego rodzaju wiedzę. Zresztą nawet gdybym miał większą wiedzę to i tak na odległość ciężko jest zrobić coś takiego nie widząc danej osoby. Biorąc pod uwagę, że technika jest najważniejsza to jest to dość ryzykowne.

Jeśli ktoś by jednak chciał zacząć to jest wiele miejsc w internecie, które podają przykładowe WODy do samodzielnego zastosowania. Polecam użyć tak mało popularnej strony jak Google i być może tam coś uda się znaleźć 😉 Zanim jednak porwiecie się samodzielnie na jakiś trening warto też zajrzeć na YouTube w celu podpatrzenia techniki wykonywania danego ćwiczenia. Wszystko to jednak jest tylko zastępstwem do spotkania z realnym trenerem, który ewentualnie mógłby skorygować w trakcie wasze błędy.

Dziś jednak pokażę wam jak może wyglądać przykładowy trening zespołowy na przykładzie białostockiej grupy CrossFit Atleta Team. Po tygodniu treningów indywidualnych w każdą sobotę jest trening zespołowy. Różni się on trochę od zwykłego codziennego ponieważ praca w grupie ma swoją specyfikę. Szczególnie jeśli trening ułożony jest w taki sposób aby jedna osoba była zależna od drugiej. Wczoraj na przykład robiliśmy coś takiego

Team WOD

Jak widać tym razem czekało na nas 6 stacji składających się po 2 ćwiczenia. W każdym z tych zestawów jedno z ćwiczeń było wytrzymałościowe. Wyglądało to tak, że jedna para zajmowała daną „stację” i każda osoba robiła po 4 30-sekundowe „przystanki” na każdym z ćwiczeń. Pomiędzy przystankami było 15 sekund przerwy na zamianę miejsc. To może wydawać się skomplikowane kiedy się to czyta ale w praktyce wszystko szło automatycznie. Zresztą będziecie mogli to zobaczyć na poniższym filmie. Zanim jednak jeszcze słowo o samym filmie to może szybkie wytłumaczenie co to były za ćwiczenia z kartki powyżej.

I

OH Lunges – Wykroki z talerzem nad głową

V-Sit – Siedzenie na samych pośladkach z trzymaniem rąk oraz nóg w górze

II

ROW – Wiosłowanie na ergonometrze

Plank – Leżenie na przedramionach

III

Snatch KB – Wypchnięcie kettla nad głowę prawą i lewą ręką

Squat Hold – Utrzymywanie pozycji przysiadu

IV

Burpees – Tak zwane „padnij powstań”

Doumbeel OH Hold – Utrzymywanie sztangielek nad głową

V

High Power Clean – Zarzut sztangi na klatkę piersiową

Dips Hold – Utrzymywanie się na poręczach z wyprostowanymi rękoma

VI

Sit-Up – Brzuszki

Superman Hold – Leżenie na brzuchu nie dotykając rękoma ani nogami podłoża

W planach było nagranie całego treningu jednak złośliwość rzeczy martwych po raz kolejny uniemożliwiła wykonanie tego w stopniu jaki bym chciał. Zaczynając od braku pomysłu na dobre ustawienie telefonu, poprzez skończenie się miejsca na karcie pamięci czy na braku obróbki tego filmu kończąc. Tym samym obejrzyjcie „surówkę” jaka się nagrała, a ja postaram się aby kolejne produkcje były już bardziej dopracowane pod wieloma względami. Enjoy!

Jak widać tym razem w treningu brało udział tylko 6 osób ale to głównie ze względu na to, że okres wakacyjny jest w pełni i na każdego czyhają inne pokusy 😉 Ja pomimo, niepełnej od czwartku regeneracji nie mogłem sobie odpuścić bo wiem, że gdybym został w domu znacznie bardziej by mnie bolało, niż po skończonym treningu. Tak już po prostu mam i dobrze mi z tym 🙂